Lederskolering

Formannskapssalen

16. jun, kl. 17:00 — 19:00, Rørøyveien 10, 8980 Vega

Styret og kommunestyregruppen kalles inn til lederskolering med nestleder i Nordland Ap Odd Arnold Skogsholm.

Målet med kurset

Å være leder betyr ikke at du må vite alt eller å være den som kan mest om alt. Som leder har du ansvar for å sørge for at de du er leder for får brukt sin kompetanse best mulig og til det beste for organisasjonen.

Målet med kurset er at deltakerne skal kjenne sitt ansvar som leder og å ha oversikten over hvilke oppgaver, utfordringer og muligheter som ligger til rollen. Det er også et mål om at skal motiveres til å sette seg dypere inn i temaene etter kurset og at de blir viktige bidragsytere i partiarbeidet fremover.

Kurset gjennomføres med forelesninger, diskusjon, kommentarer og spørsmål slik at du blir involverer og deltakende i kurset.

Tema i kurset:

- Grunnleggende kommunikasjonsteori og intern kommunikasjon- Organisatorisk drift – vedtekter, planer og organisasjon- Gruppeprosesser, hersketeknikker, møteledelse og voteringsregler- Kampanjer og valgkamp- Mediehåndtering og sosiale medier - Arbeiderpartiets verdier og ideologiske fundament- Ledelse i Arbeiderpartiet